Poniedziałek, 17.12.2018

Czy bieganie powiększa uda i łydki?

  • 5.12.2018, 17:00 (aktualizacja 10.12.2018 21:39)
  • Edyta Gąsior
Czy bieganie powiększa uda i łydki?
Najczęstsze i budzące najwięcej emocji pytanie. Wątpliwość, pojawiająca się zazwyczaj u kobiet, które chcą zacząć trenować. A często również wymówka... - wątpliwości rozwieje trener Damian Janeczek.

 Bieganie to sport, który możesz zacząć uprawiać niezależnie od stopnia zaawansowania czy tez wieku. 

Czy warto biegać? Zdecydowanie tak, jeśli tylko masz czas (tylko bez wymówek i ściem, że wciąż go brakuje) to ta aktywność jest fantastyczną opcja dla naszego zdrowia.

Co daje bieganie? Jeśli masz określony cel, do którego dążysz, a dieta jest zbilansowana, to ten rodzaj aktywności znacząco poprawi Twoją figurę. A co za tym idzie?

  1. Zgubisz zbędne kilogramy.
  2. Poprawisz kondycje.
  3. Poprawisz samopoczucie, pewność siebie .
  4. Wzmocnisz układ krążenia.
  5. Wymodelujesz sylwetkę.
  6. I wiele więcej  korzyści.

A więc, skoro już znasz zalety... to jak zacząć biegać?

Pierwszy krok to ustalenie po co chcesz biegać: wyznacz sobie cele: np "Dystans 5 km pokonam w czasie krótszym niż 20 min". Konkretnie np. „chcę schudnąć 5 kg”. Musimy unikać takich sugestii, np. "chcę biegać, aby poprawić kondycję". Wydaje mi się, że  prawdopodobnie poddasz się po pewnym czasie, bo rezultaty nie będą wystarczające. Wiec przede wszystkim - CEL !

Jak biegać ? Biegając, należy pamiętać o wyprostowanej sylwetce ciała. Nie powinno się garbić ani patrzeć w asfalt - najlepiej patrzeć przed siebie. Jeśli chodzi o tempo biegania i intensywność potrzeba cierpliwości. Lepiej biegać wolniej i na krótsze dystanse by później je wydłużać  niż katować się  i zniechęcać. ( Nie ważne jak zaczynasz, ważne jak kończysz)

 Trenuj rozsądnie i nie próbuj niczego udowadniać sobie na siłę . Robisz to ,co sprawia ci satysfakcje. Biegaj cztery razy w tygodniu po 30-40 minut. Z czasem na pewno automatycznie wydłuży się ten czas Czy bieganie spowoduje rozbudowę mięśni nóg? Sugerując się dialogami z kobietami większość z nich boi się rozrostu mięśni.... lecz to nie takie proste.Bieganie wzmacnia uda tzn. mięśnie, które mogą powiększać swoją objętość - wszystko zależy od treningu np jako ćwiczenie aerobowe spala tłuszcz. Jeśli biegasz regularnie to efekty przyjdą szybko (plus zdrowe odżywianie odpowiednia dieta). Wtedy uda, stracą parę cm a nie  zyskają ! Umięśniona noga lepiej i szczuplej wygląda niż ta otłuszczona i niezadbana. Czyż nie? Wiec kobiety nie bójcie się !

A co w przypadku, gdy będziemy mieć zakwasy?

Zakwasy - czyli  potreningowy ból mięśni, w którym dochodzi do mikrouszkodzeń włókien mięśniowych. Każda osoba zaczynająca swoja przygodę z fitnessem tego doświadczy. Zakwasy są naturalnym efektem treningu i związanego z nim uszkadzania się włókien mięśniowych. Organizm chroni się przed tymi urazami uwalniając kwas mlekowy 

Jeśli są - trening był udany!

Trener : Damian Janeczek

https://www.facebook.com/damian.janeczek

Edyta Gąsior

Jaki sport uprawiasz najczęściej?

Zdjęcia (1)

Podziel się:
Oceń:

Komentarze (0)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu mielecity.pl. Agencja Wydawniczo Reklamowa Korso Spółka z o.o. z siedzibą w Mielcu, ul. Biernackiego 1/4, 39-300 Mielec jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Pozostałe

optAd360 AI Engine -please insert this code on EVERY PAGE at the top of the section- ---------------------------------------------------------------