Środa, 12.12.2018

Propozycja Pani dietetyk Ilony Chmury na Andrzejkowe Przekąski

  • 23.11.2018, 21:27 (aktualizacja 28.11.2018 17:11)
  • artykuł sponsorowany
Propozycja Pani dietetyk Ilony Chmury na Andrzejkowe Przekąski Propozycje Pani dietetyk Ilony Chmury na andrzejkowe przekąski
Andrzejki nie muszą być pretekstem do przerwania zdrowej diety. Prezentujemy kilka FIT pomysłów na ten wyjątkowy wieczór!

. Na słodko - Jaglane Rafaello

Składniki (12 porcji): KREM: ● 1,5 szklanki kaszy jaglanej ● 2,5 szklanki mleka kokosowego (ewentualnie innego roślinnego) ● 3 łyżki miodu naturalnego ● 400 ml mleczka kokosowego (“twarda” część) ● ½ szklanki wiórek kokosowych

SPÓD: ● ½ szklanki masła orzechowego ● ¾ szklanki wiórek kokosowych ● 1 szklanka płatków owsianych ● 1 łyżka czubata miodu (lub więcej)

Przygotowanie: Wszystkie składniki na spód wrzucamy do miski i dokładnie mieszamy. Masa musi być zwarta i kleista. Na blasze układamy w tym czasie papier do pieczenia i mocno dociskamy masę. Wkładamy ją na 2 godziny do lodówki. W międzyczasie można przygotować krem : kaszę jaglaną gotujemy w mleku, należy ją wcześniej uprażyć, a następnie wypłukać w gorącej i zimnej wodzie, by pozbyć się goryczki. Kiedy zmięknie można zmiksować ją blenderem. Dodajemy mleko kokosowe i miód, potem wylewamy na przygotowany wcześniej spód i obficie posypujemy wiórkami kokosowymi i wkładamy do lodówki na kilka godzin. Po tym czasie delektujemy się Fit ciastem ;)

 

Na słono - kółeczka ze szpinakiem, fetą, oliwką i pomidorkami koktajlowymi

Składniki (20-22 kółeczka): ● opakowanie ciasta francuskiego ● 50 g sera typu feta ● 100 g świeżego szpinaku ● 1 ząbek czosnku ● 1 łyżka masła plus odrobina oliwy z oliwek ● pomidorki koktajlowe ● czarne oliwki

Przygotowanie: Ciasto wykładamy na stolnicę, podsypujemy odrobiną mąki. Do przygotowania Vol au vent'ów potrzebujemy dwie foremki do wycinania o różnych średnicach (na przykład 5 i 3 cm, mogą to być kieliszki, małe szklaneczki itp). Większą foremką wycinamy kółka z całości ciasta. W połowie wyciętych kółeczek ciasta wycinamy mniejsze otwory drugą foremką. Roztrzepanym jajkiem smarujemy kółeczka ciasta bez otworów. Na każde układamy kółeczka z wyciętymi otworami, również smarujemy jajkiem. Tak przygotowane ciasteczka układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Pieczemy w rozgrzanym piekarniku w temperaturze 190 stopni ok 10-15 minut , do czasu aż ciasteczka będą złociste. Po wystudzeniu dociskamy palcem środek aby utworzyć “kominek” Ser feta kroimy w małą kosteczkę, oliwki na połówki, pomidorki na połówki lub ćwiartki.Masło roztapiamy na patelni dodajemy szpinak i smażymy aż zmniejszy objętość, pod koniec dodajemy wyciśnięty czosnek , odstawiamy do wystudzenia. Kółeczka / “kominki” faszerujemy: na dno szpinakiem, następnie dodajemy kosteczką sera, pomidorka i oliwkę.

 

Ogórki faszerowane Fit

Składniki : (1 porcja) ● zielony ogórek (ok.15-20 cm dł.) ● 2 łyżki jogurtu naturalnego ● ser biały (ok.100 g = pół kostki) ● kilka rzodkiewek ● posiekany szczypiorek ● natka pietruszki (do dekoracji) ● szczypta soli, pieprzu

Przygotowanie: 1. Ogórki obrać, pokroić na 2-3 cm kawałki (jak na zdjęciu) i wydrążyć część nasion, tak by uformować miejsce dla farszu.

2. Ser rozgnieść widelcem, dodaj do niego rzodkiewkę startą na tarce o grubych oczkach lub pokrojoną w drobną kosteczkę. Można zostawić dwie rzodkiewki do dekoracji.

 3. Do twarożku z rzodkiewką dodać jogurt i drobno posiekany szczypior. Doprawić całość solą i pieprzem.

4. Napełnić ogórki masą serową. 5. Przed podaniem udekorować każdy kawałek plasterkami rzodkiewki i natką pietruszki.

 

Sałatka z grillowanym kurczakiem

Składniki (4 porcje): ● 3-4 garście roszponki, rukoli lub szpinaku (można mix) ● 1 opakowanie rukoli (małe) ● 2 filety z kurczaka ● 150 g twardego sera parmezan ● 1 łyżka prażonych nasion słonecznika / suszonej żurawiny ● 2 francuskie sosy sałatkowe ● olej, sól, pieprz, papryka wędzona 

Grzanki: ● 1 bagietka, u mnie pełnoziarnista ● 50g masła ● 2-3 ząbki czosnku ● sól

Przygotowanie: Filety kroimy w kostkę. Posypujemy solą, pieprzem i papryką, podsmażamy na rozgrzanym oleju. Łączymy ze sobą mix sałat, rukolę, starty na małych oczkach ser parmezan (ewentualnie cheddar) i żurawinę. Sosy przygotowujemy zgodnie z przepisem na opakowaniu, wlewamy do sałatki, mieszamy. Odstawiamy na minimum 15 minut. Bagietkę kroimy wszerz na kawałki. Czosnek przeciskamy przez praskę, wraz z solą dodajemy go do masła. Masłem smarujemy każdą kromkę. Zapiekamy przez około 7-10 minut w temperaturze 180 stopni.

SMACZNEGO!

artykuł sponsorowany
Podziel się:
Oceń:

Komentarze (0)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu mielecity.pl. Agencja Wydawniczo Reklamowa Korso Spółka z o.o. z siedzibą w Mielcu, ul. Biernackiego 1/4, 39-300 Mielec jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Pozostałe

optAd360 AI Engine -please insert this code on EVERY PAGE at the top of the section- ---------------------------------------------------------------