Poniedziałek, 17.12.2018

Najtrudniejsze są początki – rozmowa z trenerem personalnym Damianem Janeczkiem

  • 21.11.2018, 18:00 (aktualizacja 22.11.2018 10:21)
  • Edyta Gąsior
Najtrudniejsze są początki – rozmowa z trenerem personalnym Damianem Janeczkiem Damian Janeczek
Schudnąć – to najczęstszy powód dla którego wiele osób decyduje się na zmianę stylu życia. O czym należy pamiętać na samym początku, jak się nie zniechęcić i czy można chudnąć szybko a skutecznie – na te i wiele innych pytań odpowie trener personalny.

E.G: Każdy z nas ma wizje i marzenia. Niestety, często występują trudności z rozpoczęciem zaplanowanych zadań, co przejawia się zwlekaniem, brakiem konkretnych planów i ogólną dezorientacją w życiu. Jak uniknąć rozczarowań? O czym należy pamiętać na samym początku?

D.J: Rozpoczęcie pracy nad sylwetką może być dla niektórych osób bardzo trudne, choć oczywiście wszystko jest kwestią indywidualnego podejścia i dyscypliny. Najważniejsze jest wyznaczenie sobie realnego celu i dążenie do niego. Osoba, która zaczyna przygodę z siłownią, powinna najpierw upewnić się, czy nie ma żadnych zdrowotnych przeciwwskazań. Kolejny krok to zapoznanie się z techniką wykonywania ćwiczeń. Znam wiele osób, które kupiły karnet na siłownię i uważają, że już są „FIT”, ale tak naprawdę ćwiczą na własną rękę, nie mając pojęcia o prawidłowym wykonaniu powtórzeń. 

E.G: Skąd zatem możemy czerpać wiedzę, z jakich źródeł korzystać?

D.J: Na każdej siłowni jest do dyspozycji trener, który na pewno chętnie pomoże. Owszem, w sieci widnieje mnóstwo informacji: jak ułożyć własny plan treningowy czy żywieniowy, lecz moim zdaniem lepiej ćwiczyć pod okiem trenera, który wszystko ustali, wytłumaczy czy też zaproponuje ciekawe rozwiązania niezbędne np. do rekompozycji naszej sylwetki.

E.G: Od czego warto zacząć redukcję?

D.J: Przede wszystkim od odpowiedniej ilości spożywanych kalorii, czyli inaczej energii jakiej potrzebujemy na dany dzień. Rozsądne zaplanowanie redukcji może być niezbędne do osiągnięcia optymalnych efektów. Redukcja to nie głodówka, nie jest to również codzienne trenowanie do granic możliwości. Jest to odpowiednio zaplanowany trening połączony ze zbilansowaną dietą. A odchudzanie powinno być procesem, w którym zależy nam na spadku procentowej zawartości tkanki tłuszczowej w organizmie z jak najmniejszą możliwą stratą tkanki mięśniowej. 
Więc po prostu zbilansowana dieta, ujemny bilans kaloryczny,odpowiedni trening. A efekty przyjdą, gwarantuje wam to.

E.G: Co można rozumieć pod pojęciem zbilansowana dieta i ujemny bilans kaloryczny?

D.J: Zbilansowana dieta to odpowiednie makroskładniki, białka, węglowodany oraz zdrowe tłuszcze. Jeżeli chodzi o ujemny bilans kaloryczny- wytłumaczę na przykładzie. Osoba, która potrzebuje do utrzymania własnej wagi 2000 kcal, a zjada 1700, jest na ujemnymi bilansie kalorycznym. Ujemny bilans kaloryczny przyczynia się do ujemnego bilansu energetycznego, a co za tym idzie - do spadku masy ciała.

E.G: Jakie elementy są jeszcze ważne przy redukcji masy ciała?

 

D.J: Oczywiście aktywność. Jazda na rowerze czy też intensywny spacer po treningu siłowym to taka klasyka, która naprawdę działa i jej efekty są jedne z lepszych. Warto również pamiętać o odpowiedniej ilości snu. Mała ilość snu prowadzi do zmiany w wydzielaniu hormonów, więc 8 godzin to takie minimum. Kolejny ważny element to woda - główny składnik naszego organizmu. Nawet niewielki jej niedobór prowadzi do zaburzeń procesów metabolicznych, osłabienia organizmu i zaburzeń równowagi wodno- elektrolitowej w organizmie. Nie można zapominać też o suplementacji - uzupełnieniu witamin.

E.G: Jak długo powinna trwać redukcja?

D.J: Cała redukcja nie powinna trwać dłużej niż 8 – 12- tygodni, przyjmując, że tracimy około 0,7kg na każdy tydzień. Oczywiste jest to, że osoba mająca do zrzucenia 35 i więcej kg nie zrobi tego w 4 miesiące, ponieważ to po prostu będzie niezdrowe. Zakładamy jednak, że mówimy tutaj o osobach zdrowych i aktywnych, które chcą poprawić swoją sylwetkę i już niewiele brakuje do osiągnięcia upragnionego celu.

E.G: Czy jest jakaś recepta, sposób na osiągniecie celu?

D.J: Wytrwałość i sumienność. Każdy cel zaczyna się od planów.
Bez planów nie ma fundamentów,więc z mojego punktu widzenia to podstawa.

E.G: Dziękuję za rozmowę. 

Edyta Gąsior
Podziel się:
Oceń:

Komentarze (0)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu mielecity.pl. Agencja Wydawniczo Reklamowa Korso Spółka z o.o. z siedzibą w Mielcu, ul. Biernackiego 1/4, 39-300 Mielec jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Pozostałe

optAd360 AI Engine -please insert this code on EVERY PAGE at the top of the section- ---------------------------------------------------------------